{{ctrl.notification}}
هواپیمایی زاگرس

بلیط هواپیما زاگرس

معرفی

شرکت هواپیمایی زاگرس سال 1384 با دو فروند هواپیمای توپولوف فعالیت خود را آغاز کرد و در منطقه آزاد اروند ثبت شد.

گستره کاری این شرکت هواپیمایی با ورود 2 فروند هواپیمای بوئینگ MDدر سال 1386 توسعه یافت و اولین پرواز بین المللی آن در سال 1387 با پرواز در مسیر تهران – دمشق انجام شد. (هواپیمایی زاگرس بعدها در مسیر دبی، استانبول و آنتالیا نیز خط هوایی دایر کرد.)

زاگرس در مدت زمان کوتاهی تعداد هواپیماهای خود را به 9 فروند رساند و علاوه بر اهواز، در مسیرهای مشهد-کیش نیز شروع به پرواز کرد.

طی سال های بعد، این شرکت توانست با افزایش تعداد هواپیماهای ناوگان خود در میان دیگر شرکت های هواپیمایی مطرح شود و بخشی از پروازهای حمل و نقل هوایی کشور را به عهده بگیرد.

زاگرس با دریافت گواهینامه Part 145 و Part M در بخش مهندسی تعمیرات هواپیما و ساخت کیترینگ بزرگ و مجهز به دستگاه های پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز، گام های رو به رشدی برای ارتقای خدمات پروازی برداشته است.

این شرکت هواپیمایی در تلاش است با برقراری پرواز بیشتر در مسیرهای مختلف شهرهای ایران و کشورهای همجوار، فعالیت خود را در عرضه خدمات بهتر در بخش های عملیات هوایی، خدمات فرودگاهی، خدمات مهندسی، فنی و کیترینگ گسترش دهد.

در چهارچوب برنامه های میان مدت و بلند مدت شرکت هواپیمایی زاگرس، اهداف متعددی از جمله افزایش تعداد هواپیماهای ناوگان از نوع ایرباس های دور پرواز، ساخت آشیانه پهن پیکر در کلان شهر مشهد بر اساس استانداردهای جهانی، آموزش، اخذ گواهینامه های بین المللی در بخش های مهندسی، تعمیرات و عملیات پروازی، جذب و توانمندسازی کادر پروازی مورد نیاز و ثبت زاگرس در انجمن جهانی IATA در دستور کار قرار گرفته است.

 

حادثه در خط هوایی زاگرس

هواپیماهای شرکت هواپیمایی زاگرس تاکنون حدود 12 بار دچار حادثه شده اند که خوشبختانه هیچ یک تلفات جانی بر جای نگذاشته اند.

هشتم بهمن ماه 1394، یک فروند هواپیمای ام دی ۸۳ هواپیمایی زاگرس که از اصفهان به سمت مشهد پرواز می کرد، هنگام فرود، از باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد خارج شد و بال هواپیما شکست.

 

 

ناوگان

ناوگان هواپیمایی زاگرس در حال حاضر دارای 19 فروند هواپیما، از جمله 5 فروند McDonnell Douglas MD-82، 3 فروند McDonnell Douglas MD-83، 10 فروند Airbus A320 و یک فروند Airbus A319 است.

افزایش شمار ناوگان از اهداف این شرکت هواپیمایی برای آینده است.

برای خرید بلیط پروازهای خارجی به وب سایت بلیط یارقسمت پرواز خارجی مراجعه کنید.

مقاصد

شرکت هواپیمایی زاگرس روزانه به بیش از 15 شهر بزرگ کشور پرواز دارد.

پروازهای داخلی این ایرلاین شامل تهران، آبادان، اهواز، اراک، اصفهان، شهرکرد، کرمان، کرمانشاه، کیش، بندر ماهشهر، مشهد، رشت و شیراز و پروازهای خارجی آن شامل بغداد، نجف، ازمیر، اسپارتا، استانبول و تفلیس می شود.

شرکت هواپیمایی زاگرس توانسته با رشد 30 درصدی مسیرهای پروازی داخلی و خارجی و رشد 70 درصدی مسافران، پذیرای جابجایی بیش از 3,000,000 مسافر در یک سال اخیر باشد.

 

date_range جمعه 08 بهمن 1395 remove_red_eye 11887 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0