{{ctrl.notification}}
هواپیمایی ایران ایرتور

بلیط هواپیما ایرتور

معرفی

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یک شرکت هواپیمایی خصوصی است که در سال ۱۳۵۱توسط خط هوایی ایران ایر راه‌ اندازی شد.

این شرکت هواپیمایی که پایگاه اصلی اش فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد است، در ابتدا برای انجام پروازهای چارتری و توریستی تاسیس شد و پس از مدتی با خرید و اجاره هواپیما کار خود را توسعه داد.

در سال 1389، بر اساس اصل 44 قانون اساسی، این شرکت مانند برخی ایرلاین های هواپیمایی دیگر، شامل طرح خصوصی سازی شد و با قیمت 54 میلیارد تومان به یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع ایران  واگذار شد. اما بعد، به دلیل پاره ای مشکلات مالی، این واگذاری لغو شد و به وسیله مزایده دیگری در سال 1394، ایران ایرتور به بخش خصوصی واگذار شد.

ایران ایرتور از سال 1361 نسبت به برقراری پروازهای منظم در مسیر مشهد مقدس اقدام کرد که استقبال از آن باعث شد دو سال بعد پروازهای منظم به سایر کشورها را آغاز و به تدریج پروازهای شارجه، دبی، چین، هند، کوالالامپور و سنگاپور را برگزار کند.

این شرکت هواپیمایی از سال 1371 با افزایش تعداد مسافران، شش فروند هواپیمای تازه اجاره کرد و پس از آن با انتخاب شهر مشهد به عنوان مرکز عملیات پروازی خود، ارتباط هوایی مستقیم مشهد با سیزده مرکز استان را برقرار کرد.

در کنار آن نیز این شرکت هواپیمایی مسئولیت انجام تعدادی از پروازهای حج عمره، حج تمتع و پروازهای منطقه ای مانند دمشق، استکهلم، مسکو، عشق آباد و تاشکند را پذیرفت، طوری که حدود 55% از پروازهای حج تمتع و عمره از شهرهای مختلف را انجام می داد.

 

 مقاصد    

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به بیش از 20 مقصد داخلی و خارجی از جمله ساری، چابهار، عسلویه، ارومیه، دزفول، دبی، استانبول و ... پرواز منظم دارد.

برای خرید بلیط سیستمی ایران ایرتور از سایت بلیط یار میتوانید به راحتی خرید نمایید.

ناوگان

ایران ایرتور تا نیمه اول سال 1379 تعداد 19 فروند هواپیمای استیجاری در اختیار داشته که از نیمه دوم سال این تعداد به 14 فروند کاهش یافت که با افزایش تعداد پروازها تغییر قابل ملاحظه ای در تعداد مسافر جا به جا شده به وجود نیامد.

این شرکت هواپیمایی در حال حاضر 6 فروند هواپیما دارد که مدل همگی آنها MD-82 است.

 

date_range جمعه 08 بهمن 1395 remove_red_eye 10575 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0