{{ctrl.notification}}
هواپیمایی آسمان

بلیط سیستمی آسمان

معرفی

شرکت خدمات هوایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هواپیمایی خصوصی قبل از انقلاب جمهوری اسلامی ایران؛ ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد.

این شرکت هواپیمایی که دارای وسیع ترین شبکه حمل و نقل درون کشوری، با تأکید بر پرواز به مناطق محروم کشور است، برای پوشش هر چه بهتر شبکه گسترده پروازی خود، سه مرکز پرواز در شهرهای تهران، شیراز و مشهد مقدس دایر کرده است.

شرکت هواپیمایی آسمان درهر یک از این سه مرکز، خدمه پروازی و آشیانه های تعمیر و نگهداری مستقل دارد تا در پروازهای روزانه خود از استقلال کافی برخوردار باشد.

ایرلاین آسمان 22 سال پس از تأسیس، در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شد که این امر سرعت رشد و توسعه آن را بالا برد.

این شرکت هواپیمایی که از بدو تأسیس، دو شاخصِ توسعه ناوگان و توسعه توانمندی های فنی و عملیاتی را مد نظر داشته است، در این راه به نتایج مهمی از جمله عضویت در مجامع معتبر هوایی جهان همچون یاتا، نرخ صعودی جابجایی مسافر، گسترش شبکه پروازی، جذب و آموزش نیروی متخصص، ساخت آشیانه ها و کارگاه های متعدد مهندسی تعمیرات و ... دست یافته است.

آخرین گواهینامه معتبر کسب شده توسط این شرکت هواپیمایی، IOSA نام دارد که به دلیل ارتقاي ايمني و افزايش كارایی توأم با كاهش هزينه بازرسی هاي ايمنی، از سوی یاتا صادر شده است.

با وجود پیشرفت هایی از این دست در کارنامه شرکت هواپیمایی آسمان، این شرکت همچنان جزو ایرلاین هایی است که میزان تأخیر زیادی در پروازهای خود دارد.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور در سال ۱۳۹۳، این شرکت با میانگین زمان تأخیر ۴۵ دقیقه‌، بیشترین تأخیر پروازی را در میان شرکت‌های هواپیمایی دیگر داشت.

در مرداد سال ۱۳۹۴ نیز، پس از تأخیر ۱۰ ساعته پرواز تهران- اهواز، سازمان هواپیمایی کشور ضمن تذکر کتبی به شرکت آسمان صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده این شرکت را به حالت تعلیق درآورد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما دارید، بلیط یار بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

حادثه هوایی در شرکت هواپیمایی آسمان

تاکنون حدود 10 حادثه هوایی برای هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان اتفاق افتاده که 2 حادثه آن تلفات جانی داشته است. 20 مهر سال 1373، پرواز ۷۴۶ هواپیمایی آسمانکه با هواپیمای فوکر ۲۸ از اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود، به علت نقص فنی از کنترل خارج و به ارتفاعات کرکس برخورد کرد. در این حادثه ۵۹ نفر مسافر و ۷ نفر خدمه پرواز کشته شدند.

خلبان این هواپیما به دلیل وجود نقص فنی در پرواز قبلی، پیشنهاد پرواز بدون مسافر را مطرح کرده بود اما در نهایت بدون نتیجه گیری از مذاکرات انجام شده مسافران سوار هواپیما می شوند و این حادثه ناگوار اتفاق می افتد.

مقاصد

شرکت هواپیمایی آسمان هم اکنون به 40 شهر داخلی و 13 کشور خارجی (18 شهر) پرواز منظم دارد و رکوردار بیشترین تعداد پرواز داخلی در میان دیگر شرکت های هواپیمایی دیگر است.

مقاصد بین المللی این شرکت هواپیمایی، دبی، دوحه، دوشنبه، کابل، کویت، استانبول، قندهار، سلیمانیه، مزارشریف، ایروان، دمشق، نجف، بیشکک، مسقط، هرات، آنکارا، حیدرآباد و استکهلماست.

 

date_range شنبه 09 بهمن 1395 remove_red_eye 5924 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0